Článek poprvé vyšel na HR News.

Ráda bych se dnes věnovala inspiraci k tématu, které je ve světě firem pořád aktuální. Angažovanost zaměstnanců. Psala jsem o ní už v článku Koučování a angažovanost zaměstnanců. V něm uvádím, že posilovat smysluplnost práce a řízení energie leadera a jeho týmu patří k základním krokům v podpoře angažovanosti. Jaké jsou ty další? A kdo s nimi může hnout?

Článek je určen manažerům, které zajímá rozvoj v oblasti leadershipu a dále HR manažerům, které zajímá jejich role v angažovanosti pracovníků. Dnes byli mou inspirací rovněž klienti. Když hledají způsob, jak zvýšit angažovanost lidí, obvykle se obracejí na HR, aby jim s lidmi nějak pomohl. Ten pak hledá pomoc nějakého „dobrého konzultanta či kouče na engagement a firemní kulturu“. Dovolím si provokovat kritickým pohledem na věc.

Když to celé jde špatně, téma opravdu zůstane v oddělení HR, a to s obrovskou dávkou energie a kreativity vymýšlí akce, které by ve firmě s angažovaností mohly pomoci. Myslím, že je výborné, když firma umožní svým lidem zdravé svačiny, příjemné a ergonomické prostředí, kreativní způsob trávení přestávek v práci a podobně. Je úžasné, že lidé mohou získat zajímavou formou informace o tom, jak se starat lépe o své zdraví fyzické, ale také duševní, společně shrnuto – o rozvoji wellbeingu. Aktivity zprostředkované HR mohou s oblastí energie, a tudíž angažovanosti hodně pomoci.

Je však jasné, že takové úsilí (a potažmo peníze) může snadno vyjít naprázdno, pokud nebude podpořeno tím, co je zásadním klíčem k angažovanosti. A tady zůstaňme nohama na zemi. Asi už tušíte, o co jde… nebo… Někdy totiž věci zjevné, které máme přímo před nosem, nevidíme zase tak jasně.

Více si přečtěte ZDE.